هفته ما قبل آخر لیگ برتر هجدهم از ساعت 21:30 امشب در هشت ورزشگاه سراسر ایران برگزار شد اما نه تکلیف قهرمان و سهمیه های آسیایی مشخص شد و نه سقوط کننده دوم به لیگ دسته اول معلوم شد. پرسپولیس که به زحمت از ماشین سازی در آزادی یک امتیاز گرفت بار دیگر با مهربانی رقبا، سورپرایز شد تا با تساوی های سریالی ، حالا برای هت تریک قهرمانی به یک مساوی در جم نیاز داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ 12 May 2019

پرسپولیس تهران که در ورزشگاه آزادی آمده بود تا پس از پنج بازی بدون برد، ماشین سازی پایین جدولی را ببرد و با تکیه بر نتیجه مشهد جام را بلای سر ببرد، بیش از یک ساعت عذاب کشید تا با پنالتی علیپور نبازد و شانس قهرمانی اش را به هفته پایانی برساند.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان برانکو امروز هم با لطف همه رقبای بالای جدولی مواجه شدند و در شبی که می توانست بسیار بد تمام شود همچنان اختلاف سه امتیازی را حفظ کرده تا برای هت تریک قهرمانی لیگ به یک تساوی در شهر کوچک جم نیاز داشته باشد. بازیکنان کم رمق و خسته پرسپولیس تشنه گلزنی و رسیدن به قهرمانی بودند اما فرناندو دخسوس سد محکمی مقابل آنها شد و با واکنش‌های تماشایی خود روی شوت‌های محکم، ضربات سر و ارسال از جناحین اجازه نداد بیش از یک بار، آن هم روی یک پنالتی دروازه‌اش باز شود

سپاهان در صورت کسب پیروزی در مشهد با توجه به توقف پرسپولیس می‌توانست به صدر جدول برود، ولی این اتفاق رخ نداد تا همه چیز به بازی آخر و هفته پایانی کشیده شود. در حالی که سپاهان به زحمت و با درخشش فوق تصور پیام نیازمند گلر جوانش موفق شد یک امتیاز از تیم پرانگیزه پدیده در مشهد بگیرد ، استقلال هم اسیر ضعف داوری شد و گل صحیح این تیم در آبادان مردود اعلام شد. هنوز مشخص نیست داور خروج توپ از زمین را گرفته است یا آفساید پوشش دید دروازه بان در هنگام ضربه باقری را که هر دو مورد در تصاویر بسیار ضعیف ارسالی گویا و واضح نیست.  او یک گل روی ضربه پنالتی دریافت کرد ولی بارها و بارها مانع از باز شدن دروازه سپاهان شد تا نه تنها بتوان او را مرد اول بازی که  مرد هفته 29 ام لیگ برتر نامید.

در تبریز تراکتور در روزی که نیاز به برد برای گرفتن سهمیه داشت از پس پارس جنوبی جم بر نیامد تا حالا زنوزی با چند ده میلیارد هزینه حتی به رتبه چهارمی هم به چشم آرزو نگاه کند. در پایین جدول هم سپیدرود دیدار سرنوشت ساز خانگی با نساجی را با شکست سنگین سه بر یک تمام کرد تا دستانش را به علامت تسلیم بالا ببرد اما گل دقایق آخر پیکان به مسجدسلیمان باعث شد تکلیف پاین جدول هم به هفته پایانی بکشد.

گزارش زنده همزمان | پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 / پدیده 1 - سپاهان 1 / نفت آبادان 0 - استقلال 0 / تراکتور 1 - پارس جم 1 | پایان هفته نفسگیر با تساوی همه مدعیان به نفع صدرنشین/ پرسپولیس بازهم تعارف جام را پس زد! / گل مردود استقلال و اخراج مجیدی

گزارش لحظه به لحظه بازی های حساس هفته 29 لیگ برتر

سپیدرود یک - نساجی 3 | ذوب‌آهن 3 - فولاد یک | استقلال خوزستان یک - سایپا 2 | پیکان یک - نفت مسجدسلیمان صفر

 

بازی تهران / دقیقه ۳+۹۰: علیپور فرصت گلزنی خوبی با ضربه سر به وجود آورد، اما در ادامه بودیمیر نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند تا در نهایت با دفع توپ بازیکنان ماشین‌سازی فرصت گل دوم پرسپولیس هدر برود.

بازی مشهد / دقیقه ۲+۹۰: پیام نیازمند ستاره تیمش در این میدان بوده است و اینبار شوت بازیکن پدیده را با کمک تیرک دروازه برگشت داد تا شاگردان یحیی همچنان در زدن گل تساوی ناکام باشند.

بازی آبادان / دقیقه ۹۰+۱: ضربه پاتوسی روی یک موقعیت ایستگاهی را گردان جمع کرد.

بازی مشهد / دقیقه ۹۰: شوت فنی بازیکنان پدیده از جناح چپ در زاویه مخالف به تیر دروازه سپاهان خورد.

بازی مشهد / دقیقه ۸۰: شوت مهدی خانی از داخل محوطه جریمه با واکنشی دیگر از نیازمند راهی کرنر شد. نیازمند با درخشش فوق تصور بهترین بازیکن تیمش در این نبرد بود.

بازی آبادان / دقیقه ۷۸: شوت پاتوسی از داخل محوطه جریمه به تیرک دروازه نفت آبادان برخورد کرد.

بازی آبادان / دقیقه ۷۲: باز هم استقلال در یک موقعیت مناسب گلزنی قرار گرفت، اما شوت باقری را گردان گرفت.

بازی تهران / دقیقه ۸۰ گل برای پرسپولیس توسط علیپور از پنالتی: بودیمیر درون محوطه جریمه توپ را پشت به دروازه کنترل کرد و در حال برگشت با خطای گرفتن پیراهن مدافع ماشین سازان مواجه شد که داور پنالتی گرفت. پنالتی را علیپور به گل تساوی تبدیل کرد.

بازی تهران / دقیقه ۷۶: پاس زمینی و کوتاه علیپور به بودیمیر با چرخش زیبای این بازیکن همراه شد اما ضربه آخر او را در حالت تک به تک دخسوس مهار کرد.

بازی مشهد / دقیقه ۶۹: سوپر سیو نیازمند که از فاصله یکقدمی ضربه سر شاکری را روی خط برگرداند تا ورزشگاه منفجر شود.

بازی آبادان / دقیقه ۶۵: نفوذ سریع قائدی از جناح راست و پاس رو به عقب او را روح الله باقری با بغل پا به تور دروازه چسباند اما داور حرکت پاتوسی مقابل چشم دروازه بان را تاثیر روی توپ لحاظ کرده و آفساید گرفت.

بازی آبادان / دقیقه ۶۰: باز هم نفوذ استقلالی‌ها از سمت چپ با کات بک خوب پاتوسی همراه شد، اما ضربه مرتضی تبریزی را از روی خط برگرداندند.

بازی تهران / دقیقه ۵۷: شوت سنگین سیامک نعمتی از زاویه بسته خطرناک بود اما راهی به دروازه ماشین سازی پیدا نکرد و با شیرجه دخسوس به اوت رفت.

بازی آبادان / دقیقه ۵۴: سانتر عالی پاتوسی به پژمان منتظری رسید، اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

بازی مشهد / دقیقه 53 گل برای پدیده توسط قربانی: بازی که با حرارت و سرعت بالایی آغاز شده بود با استارت سریع حسین مهربان به داخل محوطه جریمه با تکل پورقاز مواجه شد، ولی بی دقتی مدافع سپاهان باعث شد فغانی نقطه پنالتی را نشان دهد. امین قاسمی نژاد سپس پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را برخلاف حرکت نیازمند به سمت چپ او زد.

بازی تهران / دقیقه ۵۲: ضربه سر زیبای نورالهی به گوشه دروازه را دخسوس با شیرجه عالی و کف دستانش برگشت داد و قبل از زدن ریباند توسط ترابی هم تکل مدافعان از مقابل دروازه خالی توپ را دور کرد. 

بازی مشهد / دقیقه ۴۷: شوت سهمگین آقاجان پور در همان ابتدای نیمه را نیازمند با واکنشی عالی به کرنر فرستاد تا سپاهان همچنان در جریان بازی باقی بماند.

پوشش زنده 8 دیدار هفته بیست‌ونهم لیگ برتر/ شکست پرسپولیس، سپاهان و تساوی استقلال

بازی تهران / دقیقه ۴۴: ارسال تماشایی احمد نوراللهی با پای چپ را نعمتی با ضربه سر به چارچوب زد که کنعانی‌زادگان چسبیده به تیر عمودی دروازه به خوبی توپ را مهار و سراسیمه دفع کرد.

بازی مشهد / دقیقه ۴۲: شوت سهمگین مسعود ریگی را نیازمند به سختی راهی کرنر کرد تا سپاهان با فاصله بیشتری بازنده به رختکن نرود.

بازی آبادان / دقیقه ۴۲: پاس کات بک پاتوسی درون محوطه جریمه به غفوری نفوذ کرده رسید، اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.

بازی مشهد / دقیقه ۴۰: طی دو دقیقه سه موقعیت خطرناک روی دروازه دو تیم خلق شد. ابتدا کریمی روی یک پاس بسیار خوب سپاهانی‌ها را صاحب فرصت گل تساوی کرد که ارسال پاس عرضی به ضربه تمام کننده کی روش استنلی نرسید. در بازگشت این پدیده بود که با ضدحمله‌ای سریع به پشت دروازه سپاهان رسید، ولی شوت بازیکنان پدیده دقت کافی نداشت. بلافاصله توپ به زمین پدیده بازگشت و اینبار شوت میلاد محمدی را فراهانی مهار کرد.

بازی تهران / دقیقه ۳۶: شوت ناگهانی سیامک نعمتی از فاصله 25 متری پس از برخورد به بدن مدافع ماشین سازی به تیر دروازه دخسوس برخورد کرد و به زمین برگشت.

بازی مشهد / دقیقه ۳۰: قاسمی نژاد در موقعیتی عالی می‌توانست دروازه سپاهان را برای بار دوم باز کند، اما توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازی تهران / دقیقه ۲۹: شوت زمینی مهدی ترابی از موقعیتی عالی و روی خطای چسبده به محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه ماشین سازی به اوت رفت.

بازی آبادان / دقیقه ۲۷: پاس خوب منشا با پشت پا در محوطه جریمه به قائدی رسید، اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

بازی تهران/ دقیقه ۲۴: شوت محکم و فنی مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه با کمترین فاصله از روی دروازه ماشین سازی عبور کرد.

بازی تهران / دقیقه ۱۶ گل برای ماشین‌سازی توسط کویتونگو : سیدجلال حسینی روی ارسال بلند و بی خطر از زمین ماشین‌سازی بی دلیل تکل رفت و نتوانست توپ را بزند تا کویتونگو در موقعیت تک به تک با رادوشویچ قرار بگیرد و با هوش بالای خود از جلو آمدن بوژیدار استفاده کرده و توپ را از بالای سر او به گل ماشین‌سازان تبدیل کند.

بازی تهران / دقیقه ۱۷: غیبشاوی در محوطه جریمه صاحب توپ شد، اما ضربه این بازیکن را باز هم حسینی مهار کرد.

بازی آبادان / دقیقه ۱۶: میلاد جهانی بعد از جا گذاشتن منتظری در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت، اما حسینی توپ را راهی کرنر کرد.

بازی مشهد / دقیقه ۵ گل برای پدیده توسط قاسمی نژاد از پنالتی: بازی که با حرارت و سرعت بالایی آغاز شده بود با استارت سریع حسین مهربان به داخل محوطه جریمه با تکل پورقاز مواجه شد، ولی بی دقتی مدافع سپاهان باعث شد فغانی نقطه پنالتی را نشان دهد. امین قاسمی نژاد سپس پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را برخلاف حرکت نیازمند به سمت چپ او زد.

بازی تهران/ دقیقه ۲: پرتاب بلند خطرناک عزیز معبودی از اوت را سید جلال حسینی با ضربه پشت سر زد که در ادامه واکنش خوب رادوشوویچ مانع از ورود توپ به دروازه پرسپولیس شد و تنها یک کرنر برای ماشین‌سازی به دست آمد.

گزارش زنده همزمان | پرسپولیس 1 - ماشین سازی 1 / پدیده 1 - سپاهان 1 / نفت آبادان 0 - استقلال 0 / تراکتور 1 - پارس جم 1 | پایان هفته نفسگیر با تساوی همه مدعیان به نفع صدرنشین/ پرسپولیس بازهم تعارف جام را پس زد! / گل مردود استقلال و اخراج مجیدی

 

لیگ برتر هجدهم فوتبال ایران در شب ماقبل پایانی اش چهار تیم را روی کاغذ صاحب شانس قهرمانی می بیند.

به گزارش تابناک ورزشی، به غیر از چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، پدیده و استقلال تهران ، تیم پرستاره و پرهزینه تراکتورسازی تبریز نیز که تا همین چهار هفته قبل بنا بر محاسباتی بخت نخست قهرمانی محسوب می شد حالا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تا روز آخر می جنگد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار